Az oldal jelenleg ZÁRVA van!
Kérem próbálkozzon újra egy későbbi időpontban.
Illatszeronline Drogéria Online Webáruház Blog

Parfüm kisokos kezdőknek, avagy hogyan válasszunk parfümöt!

IllatszerOnline
2021.01.15 08:00
Parfüm kisokos kezdőknek, avagy hogyan válasszunk parfümöt!

Miért játszik fontos szerepet napjainkban a parfüm használata? Szeretnéd tudni, mi a különbség a típusok között? Parfüm kalauzunkból mindent megtudhatsz ami nagy segítséget jelenthet az igényeidnek legmegfelelőbb parfüm kiválasztásában.

Miért előnyös parfümöt használni?

Gondolj csak bele, a legtöbb emlékhez illat is párosul. Ha felidézel számodra egy emléket, akár egy kirándulásról akár a hétköznapokból pontosan emlékezni fogsz rá, hogy mondjuk milyen a vízparti levegő illata, a tavaszi virágok illatának kánaánja, vagy akár a frissen sült kenyér illata a pékségben. Ugyanígy a parfümök is hatással vannak gondolkodásunkra, hatással lehetnek hangulatunkra és arra, hogy milyen benyomást keltünk az emberekben, akikkel a nap folyamán találkozunk.

Az illatok típusai

A parfümöket illóolaj koncentrációjuk határozza meg, mely alapján négy kategóriába soroljuk őket. Az illata sokat elárul a használójáról, tehát nem mindegy ki hogyan választ magának a parfüm típusok közül. Pont ezért készítettünk számodra egy rövid összefoglalót kategóriák szerint.

Parfum

Az igazi parfüm (Parfum) a kategóriák közül tartalmazza a legmagasabb koncentrációjú illóolajat. Ez a típus csak a legkifinomultabb gyártók kínálatában érhető el, tipikusan a luxuskategória képviselője. Töménysége 15-30 % között helyezkedik el, ez a legtöményebb változat. Használatához elég egy keveset fújni, melyet akár 24 órán keresztül érezni fogunk magunkon. A Parfum minősége és ereje kifogástalan, ugyanakkor ehhez borsos ár is párosul.

Eau de Parfum (EDP)

Az Eau de Parfum (EDP) a kategóriák közül a második legkoncentráltabb parfüm fajta. Töménysége 8-15%-os, az igazi parfümnél ugyan gyengébb, de az illata még így is 8-10 órán keresztül érezhető. Nagy népszerűségnek örvend, középkategóriás gyártók esetén szinte kivétel nélkül találkozhatunk ezzel a típussal női és férfi változatban is. Ára rendkívül hullámzó, általában a márka ismertsége határozza meg, nem pedig a minőség, olykor a Parfum kategóriával vetekszik, de előfordul, hogy egyes EDT parfümöknél is olcsóbb..

Parfüm fajták

Eau de Toilette (EDT)

Az Eau de Toilette (EDT) a parfüm kategóriák közül már jóval enyhébb mint az előző két változat, de a kedvező ára miatt az egyik legkedveltebb is. Koncentrációja átlagosan 3-8%, illata csupán 3-5 órán keresztül érezhető, ezért napközben akár többször is használnunk kell, ha szeretnénk fenntartani az illat tartósságát. Ez a kategória talán az egyik legjobban elérhető az átlagember számára. Rövidebb teendők esetén tökéletes és gazdaságos megoldás.

Eau de Cologne (EDC)

Az Eau de Cologne (EDC) a parfüm kategória negyedik típusa. illatkoncentrátuma csupán a 2-5 %-ot éri el, ami által ugyan a legolcsóbbnak számít, de a kedvező ár mellé gyorsan elillanó illat társul. Körülbelül két órán át érezhetjük csupán, viszont abban az esetben ha gyors felüdülésre vágysz, megfelelő választás ez parfüm.

Akkor hogyan használjam?

A Parfum típussal elsősorban ünnepi alkalmakon, fontos találkozókon érhetünk el figyelemfelkeltő hatást. Az EDP hosszabb programokon, munkahelyen jó választás, mivel illata végig kíséri a napod, viszont nem lesz kellemetlenül erőteljes a körülötted lévők számára. Egyéb, viszonylag rövid, legfeljebb néhány órás teendők során érdemesebb az EDT változatot magunkra fújni, mivel illatuk szolid, ugyanakkor kellemes benyomást nyújt. Az EDC parfümök használata leginkább egy gyors bevásárlás vagy ügyintézés során lehet elegendő. A parfümök illatának intenzitását mostantól ránézésre megállapíthatod. Ez nagy segítségedre - és pénztárcád segítségére - lehet, hogy ki tudd választani alkalomnak megfelelően épp melyik típust használd.

Legfrissebb szakmai cikkeink

simplepay_hu A kényelmes és biztonságos online fizetést a Barion Payment Zrt. biztosítja, MNB engedély száma: H-EN-I-1064/2013. Bankkártya adatai áruházunkhoz nem jutnak el.